«Найбільшу небезпеку на дорогах представляє машина, яка їде швидше, ніж здатний думати її водій.»
Роберт Лембке

«Аварії трапляються тому, що нинішні водії їздять по вчорашніх дорогах на завтрашніх машинах з післязавтрашньою швидкістю.» Вітторіо Де Сіка

Що шукаємо ???

Телефон та автомобіль: небезпека чи «норма»?

Дивно, але коли почалося обговорення необхідності підвищити покарання за розмови по телефону за кермом, багато висловили свою байдужість, щось на кшталт: «А мені норм! Я не вважаю, що говорити по телефону і керувати автомобілем одночасно - небезпечно». 
Можливо, для водіїв зі стажем в декілька десятків років телефон в руці, дійсно, не перешкода. Не кажучи вже про водіїв міських маршруток, які можуть говорити по телефону, жувати пончик, курити, приймати оплату за проїзд і рулити одночасно. Але від надзвичайних подій не застрахований ніхто.
І досвідчені водії, і «молодики», розмовляючи за кермом, ризикують своєю і чужою безпекою. Часом дивно, чому до цієї проблеми ставляться так легковажно і байдуже. Мабуть, це щось на зразок нашої старої доброї традиції «Поки грім не вдарить ...». 

Цікаві дослідження американських учених. Згідно з опублікованими результатами: «Коли людина управляє автомобілем і говорить по стільниковому, мозок починає виконувати два завдання одночасно. При цьому розмова по стільниковому є головним завданням, а керування автомобілем - другорядною. У результаті мозок починає реагувати на другорядну задачу на 300 мілісекунд повільніше, що призводить до зниження реакції на події, дії на дорозі і часто призводить до ДТП ». (Вичитано в «Независимой газете»). 

Скоротити ризик аварій через телефонні розмови під час руху допоможуть різні гарнітури. Уважність вони, звичайно, не повернуть, зате звільнять обидві руки, котрі необхідні для швидкого маневру в разі небезпеки. Причому деякі пристрої допоможуть більше, деякі - менше. Яким віддати перевагу? 

Провідна гарнітура 

Найпростіше рішення з доступних - провідна гарнітура. Суть всіх таких аксесуарів одна: під'єднати до телефону, вставити навушник у вухо й встигнути натиснути на кнопку під час дзвінка. Мінуси такого hands-free очевидні. 
  • По-перше, телефон повинен завжди перебувати поруч. 
  • По-друге, проводи можуть перешкодити рухам водія. 
  • По-третє, щоб зателефонувати або відповісти на дзвінок, все-таки доводиться відволікатися на натискання кнопок, пошук контактів. 
Серед плюсів можна виділити невисоку ціну провідної гарнітури (в середньому від 300 до 1 000 рублів (75 - 260 грн)). 

Бездротова Bluetooth-гарнітура 

Бездротова гарнітура кріпиться на вухо, що дозволяє водієві вільно рухати руками, не боячись втратити навушник або телефон. Це може бути простий пристрій з мінімальним набором функцій (відповідь / скидання, утримання та повтор) зразок Plantronics ML10. Або більш просунута гарнітура з додатковими можливостями шумозаглушення, вологозахисним корпусом, кількома мікрофонами (Plantronics Voyager Legend) і навіть з дисплеєм (Samsung HM6450 Modus). 

Плюс такої гарнітури в тому, що вона автоматично з'єднується з телефоном по Bluetooth. Однак телефон все одно повинен бути на виду (хоча б для того, щоб визначити, хто телефонує). Ну і не всім зручний варіант постійно тримати пристрій у вусі. Ціни Bluetooth-гарнітур коливаються в діапазоні 700-5 000 рублів (180 - 1290 грн) залежно від бренду та кількості додаткових функцій. 

Bluetooth-спікерфон або Car kit 

Цей спосіб розцінюється як один із самих «просунутих» і навіть в якомусь сенсі довершених. 
  • По-перше, нічого не висить на вусі водія. Пристрій дуже просто кріпиться до сонцезахисного козирка автомобіля. 
  • По-друге, рухи водія для здійснення виклику зведені до мінімуму. У просунутих моделях, наприклад, Parrot MINIKIT Neo, передбачено навіть автоматичне включення пристрою, коли водій сідає за кермо. Управління повністю голосове - для виклику необхідно назвати ім'я абонента з записної книжки в телефоні. Руки завжди вільні. У разі вхідного дзвінка, пристрій вимовляє вголос ім'я контакту, наприклад, «Барак Обама». При необхідності виклик можна відхилити - тоді спрацює «SMS-автовідповідач». Збентежити в «кар-китах» може тільки ціна, хоча вона часто навіть нижче менш зручних, але «наворочених» Bluetooth-гарнітур (MINIKIT Neo коштує не більше 4 тис. рублів (1030 грн)). 
На жаль, згідно з останнім опитуванням Фонду Громадська Думка, понад 70% російських автолюбителів не використовують взагалі ніякі гарнітури. Можливо, нові штрафи змусять їх зробити розмови за кермом більш безпечними? Ну а якщо досвідчені водії так упевнені в собі, то хоча б «новачкам» слід роз'яснити, що до чого. 

У юному віці мало хто замислюється про безпеку, так що старшому поколінню добре б допомогти молоді у виборі дійсно потрібних пристроїв, які звільнять руки під час руху і допоможуть менше відволікатися на дзвінки. Адже ніхто не хоче бачити своїх дітей у вечірньому зведенні дорожніх новин, чи не так?


***
Зверни увагу


Немає коментарів:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...