Ні в якому разі не можна зупинятися і жестом запрошувати пішохода перебігати дорогу в недозволеному місціНіхто з нас не хоче стати вбивцею, але чомусь у водіїв це виходить, на жаль, часто. За даними ДАІ МВС України, кожної доби під колесами авто гинуть в середньому 8-15 осіб. А кожна 10-а аварія пов'язана з наїздом на пішохода - за перші три місяці цього року під час переходу дороги загинули 30, а травмовані - 338 осіб (як правило, це важкі травми). Практично у всіх випадках аварії сталися через те, що водій не побачив переходить дорогу людини. Сьогодні радить, як не допустити події такого роду.
Небезпечні зупинки
Найбільш частий випадок - людина на протилежному боці бачить маршрутку / автобус / тролейбус і кидається бігти через дорогу в надії встигнути, поки той не поїхав. Помітити такого пішохода дуже складно.
Другий варіант - водії маршруток випускають пасажирів перед пішохідним переходом, а ті відразу починають перехід по «зебрі», вискакуючи через стоїть автобуса. Водій автомобіля, що рухається за маршруткою або об'їжджати її, до останнього фізично не може побачити пішохода, що раптово з'являється із-автобуса.
Щоб уникнути аварії, радимо водіям зменшувати швидкість ще при наближенні до зупинки громадського транспорту. Зовсім необов'язково робити повну зупинку або тиснути на гальмо - навіть якщо ви просто прибрали ногу з педалі газу, у разі непередбаченої ситуації у вас з'являється частка секунди на те, щоб зреагувати. У швидкості автомобіль втрачає зовсім небагато - відсутні кілометри легко компенсувати легким натисканням на газ уже після проїзду зупинки. Дуже важливо на всякий випадок дивитися і вліво, і вправо.
Рух в темний час доби
Пішохід схожий на тінь від стовпа або дерева, причому чим вище швидкість автомобіля, тим більшою є схожість. Гальмівний шлях на мокрому асфальті збільшується також на третину. Так, якщо водій, який керує автомобілем на швидкості близько 80 км / год (за таку швидкість ДАІ не штрафує) при вологій погоді ідентифікував пішохода на відстані 50 метрів, шанси на те, що зіткнення не буде, дуже малі (в суху погоду цього достатньо ). Відповідно, головною порадою є рекомендація знизити швидкість навіть в цьому випадку хоча б на 15-20% - до 60-65 км на годину.
Також не забувайте про необхідність правильно користуватися світлом: відрегульовані фари повинні висвітлювати дорогу на 100 метрів (якщо включене дальнє світло) або на 45 метрів (якщо працює ближнє світло). На порожній дорозі обов'язково потрібно включати дальнє, а при наближенні до зустрічного авто ближнє, ніж на 200 метрів, знову переходіть на ближнє, щоб нікого не сліпити. Радимо не забувати і про передніх протитуманках (якщо вони є). У тому випадку, якщо на вулиці сильний туман, включайте аварійку - яскраво миготливе оранжеве світло допомагає побачити вас як пішоходам, так і іншим водіям.
Велике значення має і поведінка пішохода. Наприклад, сільським жителям можна істотно підвищити свою безпеку, прикріпивши до одягу світловідбивачі. Згідно з численними дослідженнями, такого пішохода навіть при дуже поганій погоді видно не за 50-80 метрів, а за 150-200 - у водія є час і знизити швидкість, і об'їхати.
Провокація аварії
Приклад провокації (пішохід кидається під вже зупинилася машину):
Але ні в якому разі не можна зупинятися і жестом запрошувати пішохода перебігати дорогу в недозволеному місці або на червоний сигнал світлофора. Адже той факт, що ви його бачите і зупинилися, зовсім не означає, що людину бачить водій в сусідньому ряду. Так сталося рік тому в Києві на проспекті Лесі Українки: Lanos і Aveo зупинилися на зелений, щоб пропустити пішоходів. Про добрий жест не підозрював водій крайнього лівого ряду, тому спокійно поїхав на дозволяючий знак і в підсумку збив людину.
Погляд через ряди
Увага! Відстежувати потрібно автомобілі у всіх рядах. Адже дуже часто на трьох-чотирьохполосних дорогах людина ступає на зебру, автомобілі в крайньому правому і середньому рядах зупиняються і він упевнено йде по дорозі. Але в крайній лівій смузі (найбільш швидкісна) водій може не бачити пішохода і наслідки цього вельми сумні.
Юридичний аспект
Інша справа, що не було ніякої можливості побачити пішохода, або водій побачив його занадто пізно, коли нічого зробити не можна, - але доводити свою невинність дуже складно і довго. Тому ми радимо завжди бути напоготові. Так, якщо пішохід стоїть біля дороги, краще приготуватися до того, що він кинеться під колеса: достатньо перенести ногу з газу на педаль гальма (важлива кожна частка секунди).
На Прикарпатті 30% ДТП трапляються з вини пішоходів. Вони порушують правила не рідше, а можливо, навіть і частіше за водіїв і тим самим піддають небезпеці не лише себе, а й водіїв автотранспортних засобів
Немає коментарів:
Дописати коментар