Поступайтеся дорогою дурням, не піддайтеся поганому прикладу і пам'ятайте про водійську мову, щоб успішно пережити перші кілометри за кермом .
![]() |
У пробці краще нікуди не поспішати / shutterstock.com |
Отримати права і сісти за кермо - заповітна мета багатьох українців. Проте після автошколи перші тисячі кілометрів самостійної їзди є дуже важкими, і навіть буква «У» на задньому склі (насправді, згідно з ПДР, повинен висіти знак «70», але в народі вважають за краще саме «У») не вселяє упевненості в тому, що вдасться доїхати до роботи без аварії або інших неприємностей. Природно, майже всі початкуючі водії проходять стандартний шлях проб і помилок, якийсь час вислуховують лайку від досвідченіших колег по роботі, червоніють після чергового невдалого старту на світлофорі і дряпають кузов при невдалій парковці, пише Сьогодні.
Відразу відзначимо, що з думкою, що існує в народі, про те, що всі біди - через те, що людей погано учать в автошколах, а права купуються за хабарі, справедливо лише частково. Річ у тому, що більше 70-80% ДТП здійснюють саме досвідчені водії. Тому наведені поради і приклади про те, як пережити перші кілометри, радимо почитати всім.
Розвідайте маршрут
Знаходячись за кермом, прагніть прогнозувати ситуації, прокручуючи в голові комбінації: якщо цей мене підрізатиме, я скручу сюди, якщо цей обжене, подам управо. Лише коли з'явиться відчуття упевненості, виїжджайте в години пік.
Правильний підхід
Правила придумані для того, щоб рух був безпечним, і деякі пункти в них написані кров'ю неудачливих водіїв. Тому не піддайтеся поганому прикладу, навіть якщо він і заразливий, а правила здаються відверто безглуздими.
Звертайте увагу на «дрібниці»
- По-перше, перш ніж рушити з місця, пристебніть ремінь безпеки і включіть лівий поворот (навіть якщо ви знаходитеся на порожній вулиці в дві години ночі).
- По-друге, громадський транспорт, який виїжджає з «кишені», потрібно пропустити.
- По-третє, при одночасному перестроюванні авто, рухомих попутно, потрібно поступитися дорогою транспортному засобу, що знаходиться справа.
- По-четверте, ще раз нагадуємо, що жовте світло є заборонним (!) сигналом, а «на спину і на груди» регулювальникові їхати не можна.
- По-п'яте, різко гальмувати заборонено, за винятком ситуації, коли іншої можливості уникнути ДТП немає.
Це прості речі, але я бачив декілька десятків ДТП, причиною яких послужила забудькуватість водія.
Додамо сюди і ще одне правило, яке іноді забувають навіть досвідчені водії: перед тим, як сісти за кермо, оцініть свій стан. Адже сонний водій небезпечніше п'яного. Те ж саме стосується ситуації, коли «немає настрою» - краще поїхати на суспільному транспорті або викликати таксі.
Дорога - не місце для змагань
Інший приклад - деякі водії не їздять по місту з дозволеною швидкістю 60-80 км/год тільки тому, що їх обганяють. Або неадекватно реагують на обгін - додають швидкість, наздоганяють «кривдника» і всіма силами прагнуть їхати хоча небагато попереду нього. Хоча до цього ніякої необхідності в швидкій їзді і не було.
Постійно в місті виникає і така картина: один водій їде в крайній лівій смузі з невисокою швидкістю, ззаду йому мигають з проханням пропустити, але замість того, щоб спокійно перебудуватися, він різко б'є по гальмах, свідомо (!) підставляючи свій автомобіль під удар. У результаті страждають обидва водії.
Поспішати потрібно завжди поволі
Звичайно, іноді хочеться рознести все в клапті, усередині все кипить, а машини навколо рухаються з черепашачою швидкістю. В цьому випадку найкраще - пам'ятати, що ви не владні над ситуацією, що нервувати марно. Простіше розслабитися: включити радіо або улюблений диск (багато водіїв навіть спеціально купують собі аудіокниги). Про запізнення завжди можна попередити по телефону - зараз до цього відносяться з розумінням.
Використовуйте «водійську мову»
- Для того, щоб перебудуватися в потоці, включайте покажчик повороту і притисніться до краю смуги до тих пір, поки один з водіїв не зупиниться (або сповільниться) і не мигне світлом. Після цього обов'язково потрібно подякувати його, мигнувши кілька разів аварійкою.
- Негласне правило, якого зазвичай дотримуються: пропускати тих, хто проситься, через одного. Тобто, якщо ви бачите, що група автомобілів включила покажчик повороту (хочуть об'їхати перешкоду або ДТП), від вас чекають тільки того, що ви пропустите одного і поїдете далі.
- І ще одне золоте правило кожного водія: дай дорогу дурневі. Якщо поведінка іншого водія на дорозі вам незрозуміло, не намагайтеся з'ясовувати, хто має рацію, хто винен. Подумайте про те, до чого може привести вашу протидія таким лихачам, і спокійно поступіться дорогою, щоб уникнути таких стресових ситуацій.
Будьте готові до пригодою!
Те ж саме торкається і ДТП - допомога когось досвідченого, хто приїде і хоч би подасть моральну підтримку, не перешкодить. До речі, цього року на українському ринку з'явилася нова послуга - мобільний адвокат. Подзвонивши по вказаному в рекламі номеру телефону, можна отримати консультацію, наприклад, у разі неправомірних дій співробітників ДАІ.
Але у будь-якому випадку з собою має бути телефон і якась сума грошей. Інакше дрібна неприємність відбере дуже багато нервів.
Джерело: segodnya.ua
Немає коментарів:
Дописати коментар