«Найбільшу небезпеку на дорогах представляє машина, яка їде швидше, ніж здатний думати її водій.»
Роберт Лембке

«Аварії трапляються тому, що нинішні водії їздять по вчорашніх дорогах на завтрашніх машинах з післязавтрашньою швидкістю.» Вітторіо Де Сіка

Що шукаємо ???

Водіння з розумом, як уповільнити старіння автомобіля (відео +++)

Поки в машині щось не зламається, мало хто замислюється, що причина передчасного зносу деталей часто криється в тому, як звик їздити водій.
Через неакуратне водіння деталі машини зношуються швидше



Ресурс багатьох деталей, вузлів і агрегатів нашої машини залежить саме від нас, а точніше, від того, як ми її водимо і експлуатуємо бортові системи. Що ж потрібно чи не потрібно робити, щоб ресурс всіх складових автомобіля був максимально довгим?

Двигун


Серце автомобіля, як і людини, не любить перевантажень. Робота на підвищених оборотах (більше 4000-4500 об / хв) і інтенсивні розгони - це режими, коли на деталі припадають підвищені навантаження, що прискорює їх знос. Побічно про це можна судити по витраті палива - чим більше його згорає в циліндрах, тим вище тиск і навантаження на механізми. Навіть при буксируванні причепа, орієнтуючись по середньому і миттєвому витраті палива на щитку приладів, можна знизити навантаження на двигун і трансмісію. До речі, робота мотора при дуже низьких оборотах з погляду зносу також небажана. У цьому режимі погіршується змащення тертьових пар, змінюються умови тертя деталей циліндро-поршневої групи. Потрібно і своєчасна заміна масла у відповідності з усіма рекомендаціями автовиробника.

Турбокомпресор


Якщо двигун оснащений турбокомпресором, після поїздки бажано дати йому охолонути, залишивши на кілька хвилин працювати на холостому ходу. При негайної зупинки двигуна турбіна, розігріта до високої температури, почне відчувати масляне голодування, що веде до її інтенсивного зносу.

Коробка передач


Для КП важливі правильний підбір передач і плавність їх включення при повністю вичавленою педалі зчеплення. Коробка передач теж не любить їзди в натяг, що супроводжується ривками, а також інтенсивних розгонів, особливо при великому завантаженні автомобіля і буксируванні причепа. У випадку з автоматичною коробкою небажано включати задній хід, коли автомобіль навіть трохи котиться вперед. При тривалих зупинках на світлофорах бажано включати «нейтраль»

Система живлення


Система харчування потребує якісного пальному, без механічних домішок і шкідливих складових, які сприяють прискореного зносу паливного насоса або забруднення фільтрів і форсунок. Регулярна їзда з малим рівнем палива в баку може стати причиною передчасної поломки електробензонасоса - через його роботи «всуху».

Шини


Шини з погляду ресурсу не люблять динамічної їзди, різких гальмувань, маневрів на межі втрати зчіпних властивостей. Вони оптимально зношуються при відповідному завантаженні автомобіля робочому тиску. Ця інформація зазвичай є на кришці лючка бензобака, в торці водійських дверей або на одній зі стійок кузова. Якщо на розбитих дорогах не знижувати швидкість і не об'їжджати ями, страждають і шини. Крім аварійних пробоїв з порізами боковини, при більш слабких ударах можливі внутрішні розшарування і деформація металокорду, що також скорочує ресурс шин.

Ходова частина


Підвіска і підшипники маточин в першу чергу бояться перевантажень і розбитих доріг. Так що ями бажано об'їжджати, а при неможливості зробити це - максимально знижувати швидкість. Останнє потрібно виконувати за певним алгоритмом. Так, жати на гальмо - тільки до моменту в'їзду в яму, а потім дорожній дефект долається в режимі накату. При цьому розвантажується передня підвіска, яка відпрацьовує нерівність з мінімальними навантаженнями. Якщо продовжувати гальмувати і при в'їзді в яму, навантаження на деталі підвіски збільшується в рази та скорочується їх залишковий ресурс. Щоб виключити зниження ресурсу стабілізатора, «лежачі поліцейські» потрібно переїжджати перпендикулярно і обома колесами. Міняти амортизатори слід не тільки в разі втрати працездатності обох на одній осі, але і при поломці одного з них, так як при цьому навантаження на другий подвоюється.

Електроприводи


Природно, механізми зношуються, коли вони працюють. Але це відбувається значно інтенсивніше, коли при виконанні їх завдання виникають якісь перешкоди. Наприклад, дзеркала заднього виду обледеніли взимку, а ми намагаємося їх відрегулювати, або в тому випадку, якщо електросклопідйомниками або склоочисниками в машині грає дитина.

Скло й склоочисники


Знос щіток склоочисників прискорюється у разі включення омивача скла при наявності на ньому бруду, піску і шматків льоду або примерзання щіток до скла. Не врятує і те, що двірники - відомого бренду із серії зносостійких. Більш того, при цьому утворюються потертості на склі, особливо в зоні зміни напрямку руху щіток. Дефекти можна заполірувати в спеціальних майстернях.

Двері


Пам'ятаєте, в радянські часи біля дверних ручок таксі був напис «дверима не плескати»? І адже не даремно. Звичка щосили грюкнути дверима автомобіля в підсумку обертається прискореним зносом його дверних замків і вимикачів-кінцевиків, вмонтованих безпосередньо в замки (в іномарках). У якійсь мірі це може відбитися і на роботі склопідйомників, механізми яких також не витримують великих ударних навантажень. Особливо з прочиненими вікнами, зокрема, у машин з кузовом купе, де двері і скло досить великі.

Зчеплення


Щоб зчеплення служило максимально довго, слід виконувати ряд вимог:
  • не тримати педаль зчеплення довго вичавленої;
  • не кидати педаль різко;
  • процес рушання, коли відпускається педаль зчеплення і натискається педаль газу, не повинен відбуватися при підвищених обертах;
  • уникати тривалої їзди в натяг при полуотпущенной педалі зчеплення (при цьому знос дисків - найбільший);
  • уникати їзди на дуже низьких оборотах, коли від двигуна через зчеплення передаються ривки в трансмісію;
  • в русі не використовувати педаль зчеплення в якості опори для лівої ступні, так як в цьому випадку постійно навантажується вижимний підшипник

Акумулятор

Акумулятор повинен бути добре заряджений і заповнений електролітом. У нинішню спеку він міг серйозно постраждати через випаровування водної складової електроліту. Тому якщо АКБ обслуговується або Малообслуговуваних, обов'язково перевіряйте рівень електроліту - він повинен бути вище пластин. Якщо останні оголені, слід долити дистильованої води. Незважаючи на наявність в автомобілі системи підзарядки акумулятора, його необхідно періодично заряджати спеціальним пристроєм («зарядкою»), яке працює від побутової мережі. Найкраще підходять пристрої з циклом десульфатаціі, які знижують ймовірність прискореного виходу АКБ з ладу. У старих машинах бажано контролювати зарядний напруга - завищене (15 В і більше) здатне скоротити термін служби батареї.

Гальмівна система


Щоб збільшити ресурс гальмівних колодок, потрібно частіше сповільнюватися, використовуючи гальмування двигуном, вибирати оптимальну швидкість, виходячи з щільності і швидкості транспортного потоку, алгоритму роботи світлофорів. Уникайте в'їзду в калюжу з розігрітими гальмівними дисками, інакше вони можуть деформуватися. Не економте на заміні гальмівної рідини: через її зволоження після 2-3 років експлуатації без заміни можлива корозія гальмівних циліндрів і їх течі.
***




Немає коментарів:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...