«Найбільшу небезпеку на дорогах представляє машина, яка їде швидше, ніж здатний думати її водій.»
Роберт Лембке

«Аварії трапляються тому, що нинішні водії їздять по вчорашніх дорогах на завтрашніх машинах з післязавтрашньою швидкістю.» Вітторіо Де Сіка

Що шукаємо ???

За кермом в ожеледь. Що потрібно знати автомобілісту (відео +++)

Не ганяти, тримайте дистанцію,
стежте за обстановкою
На вулицях ожеледь, так що пора переходити на зимовий стиль водіння. Але навіть якщо бути обережним, машину може занести. Що робити, щоб не потрапити в ДТП?

Почнемо з головного принципу: ймовірність виникнення аварійної ситуації потрібно знизити до мінімуму. Так, якщо ви ще не встигли залити в бачок омивача незамерзаючу рідину і поміняти літню гуму на зимову, потрібно зробити це якомога швидше.



А головним контраварійної прийомом в умовах слизької дороги є зниження звичної швидкості на 5-10 км (наприклад, з 80 до 60-70 км / год) і збільшення дистанції до попереду авто до 3-4 корпусів - цим ви виграєте золоті частки секунди на прийняття правильного рішення у разі раптової зміни дорожньої обстановки.

У числі найбільш серйозних зимових небезпек варто відзначити втрату контролю над автомобілем. Замет може виникнути навіть у тому випадку, якщо водій на невеликій швидкості в 40-50 км / год потрапить одним колесом в яму, наїде на перешкоду або помилково натисне на гальмо в повороті. Що тоді робити? Відповіді - в інфографіці Вістей.

Дії під час заносу


Робота з кермом і педалями


1. Руль. Обидві руки повинні постійно перебувати у верхньому секторі кермового колеса. Не можна навалюватися на кермо тілом - руки повинні бути трохи зігнуті в ліктях.

2. КПП. На слизькій дорозі потрібно використовувати гальмування двигуном - послідовне швидке переключення з підвищеною передачі на знижену: з п'ятої або четвертою на третю передачу, а потім - на другу. На швидкості нижче 60 км / год в ожеледь краще включати другу передачу. Категорично заборонено натискати на гальмо при повороті або заметі, а також котитися на нейтралці.

3. Гальма. При наближенні до «зебрі» або зупинці громадського транспорту краще заздалегідь перенести ногу з педалі газу на педаль гальма. При екстреному гальмуванні на прямий в автомобілі з ABS педаль гальма потрібно натиснути якомога сильніше, а якщо ABS немає, то гальмувати потрібно імпульсами, не допускаючи блокування коліс.

4. Посадка. До спинки потрібно притискатися якомога щільніше, щоб моментально відчути втрату стійкості авто і вжити заходів, щоб виправити ситуацію.

Як потрібно сидіти
 за кермом

Коли гальмо не панацея


Нагадаємо, що згідно з пунктом 12.3 ПДР, «у разі виникнення небезпеки для руху або перешкоди, яку водій об'єктивно спроможний виявити, він повинен негайно вжити заходів для зниження швидкості аж до зупинки транспортного засобу або безпечного для інших учасників руху об'їзду перешкоди».

Цей пункт не дарма сформульований настільки хитромудро (могли просто написати про те, що водій зобов'язаний натиснути на гальмо) - різкий удар по педалі на слизькому може призвести до блокування коліс, якщо машина не має антиблокувальної системи, і втрати контролю над машиною (некерований автомобіль рухається юзом 100-150 метрів). А якщо ABS є, то все одно зупинного шляху може не вистачити для запобігання аварії.

Більше того: натискання на педаль гальма з одночасним поворотом керма призведе до замету авто аж до розвороту на 180-360 градусів. Тому в процесі уповільнення потрібно бути готовим до того, що педаль гальма потрібно відпустити і провести набір дій кермом для об'їзду перешкоди (або пішохода) з використанням педалі газу. Порада для авто з механічною КПП: при гальмуванні на педаль зчеплення не можна натискати до повної зупинки автомобіля, так як це збільшує зупинний шлях.

Занос автомобіля.
Як вийти із замету

Превентивні дії


Будь незапланований маневр вважається екстреним - це вимушена дія, що виконується водієм в умовах дефіциту часу або дистанції. Щоб його зробити, водієві потрібен психологічний настрій. Краще подивитися кілька роликів на тему поведінки в екстремальній ситуації і провести хоча б кілька тренувань на закритому майданчику для закріплення теорії (див. Графіком) у м'язовій пам'яті. Справа в тому, що у непідготовлених водіїв часто виникає таке явище, як заціпеніння (викид адреналіну блокує м'язи), або вони починають здійснювати безглузді дії. Тому екстремальній ситуації краще не допускати, користуючись трьома правилами.

Зменшуйте швидкість перед поворотом і включайте знижену. Втрата у швидкості в цьому випадку буде незначною, а ось безпеку маневру виросте в рази.

Реагуйте на замет відразу, як тільки машина почала "нишпорити" - тут же вирівнюйте траєкторію різким ривковим рулюванням в бік заносу і поверненням рульового колеса у вихідне положення. Рулити в бік заносу (вліво-вправо) потрібно до тих пір, поки траєкторія руху не вирівняється. Якщо привід передній, можна трохи додати газу.
Пам'ятайте, що взимку різко загальмувати
не вдасться

Технічний фактор. Слід триматися подалі від авто, конструктивна особливість або технічний стан яких підвищує ризик ДТП. Наприклад, зимова хвороба Ланосів - запотівання з подальшим обмерзанням стекол (погано видно), старі ВАЗи (та інші задньопривідні легковика) часто розгортає на 180-360 градусів.

Перехрестя. Літня звичка різко стартувати на зелений взимку може призвести до ДТП - на перехрестя може вилетіти машина, водій якої помилився з гальмами і пішов юзом. Зробіть невелику паузу і покрутіть головою для оцінки обстановки.

Потік. Взимку потрібно постійно ставити себе на місце сусідів по потоку й оцінювати те, наскільки їхні дії відповідають обстановці. Тримайтеся подалі від неадекватів.

***



Немає коментарів:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...