«Найбільшу небезпеку на дорогах представляє машина, яка їде швидше, ніж здатний думати її водій.»
Роберт Лембке

«Аварії трапляються тому, що нинішні водії їздять по вчорашніх дорогах на завтрашніх машинах з післязавтрашньою швидкістю.» Вітторіо Де Сіка

Що шукаємо ???

Небезпечні для здоров'я водія фактори (+++відео)


Дорожньо-транспортна пригода (ДТП) - подія, що виникла в процесі руху по дорозі транспортного засобу і з його участю, при якому загинули або поранені люди, пошкоджені транспортні засоби, споруди, вантажі, або заподіяно інший матеріальний збиток.
Традиційно до списку «небезпечних для здоров'я водія факторів» відносять:

  • порушення правил дорожнього руху, в тому числі:
  1. алкогольне сп'яніння;
  2. перевищення допустимої швидкості руху;
  3. розмови по мобільному телефону;
  4. невикористання ременів безпеки;
  5. використання несправного транспортного засобу;
  6. втома водія (водій від сильної втоми може заснути за кермом).
  • розмова з пасажирами;
  • куріння за кермом;
  • їжа за кермом;
  • управління електронними пристроями (наприклад радіо, CD-програвачем або GPS) під час руху;
  • прослуховування музики.

Зіткнення - найбільш поширений вид ДТП. Зіткнення бувають лобові, бокові, дотичні, задні. Найнебезпечнішими з них є лобові зіткнення: таке трапляється з транспортними засобами, що рухаються у зустрічних напрямках, коли хтось з водіїв порушив Правила дорожнього руху (наприклад, порушення правил обгону). Характерною особливістю лобових зіткнень є те, що вони дуже часто тягнуть за собою загибель або тяжкі травми і каліцтва людей. Часом від знання фізики може залежати ваше життя. Уявіть собі, що автомобіль, за кермом якого ви сидите, їде прямо на цегляну стіну, яка знаходиться в кінці Т-подібного перехрестя Що робити? Гальмувати щосили, не допускаючи заносу, намагаючись рулити прямо? Повертати на повній швидкості або вирулювати вбік, гальмуючи у міру можливості? Найголовніше - правильно зупинити автомобіль щоб не допустити ДТП.

Правила дорожнього руху наказують водієві забезпечити у відповідності зі сформованою дорожньою обстановкою необхідне для безпеки зниження швидкості автомобіля, аж до повної його зупинки. Тому знання ефективних прийомів гальмування і вміння їх застосовувати - запорука впевненості водія в забезпеченні безпеки в критичних ситуаціях.

Відстань, яку пройде автомобіль з моменту виявлення водієм небезпеки до повної зупинки, називається зупинним шляхом. Зупинний шлях можна розділити на три частини: шлях, пройдений автомобілем за час реакції водія; шлях, пройдений за час спрацьовування гальм; шлях, пройдений з початку гальмування до зупинки - гальмівний шлях Але всі ці рекомендації даремні при недотриманні відношення водія до режиму роботи, до стану свого здоров'я під час поїздки.

Режим роботи водія

Для того щоб водій у будь-яких умовах міг забезпечити безпеку руху, він повинен неухильно дотримуватися режиму праці, відпочинку та харчування. Правилами дорожнього руху забороняється керувати транспортним засобом у стані стомлення, якщо цей стан може вплинути на безпеку руху. Тому керувати автомобілем можна до тих пір, поки не настане втома.

Подовження часу поїздки більше 8 год викликає зміни в організмі навіть у досвідчених водіїв. Про це свідчить і статистика нещасних випадків, кількість яких особливо різко зростає після 10 годин безперервної роботи за кермом.

Між двома тривалими поїздками (до 8 год) повинен бути як мінімум 10-годинний відпочинок, що включає 7 .. 8 год нормального сну. Якщо поїздка була тривалою (більше 8 год), то після неї відпочинок повинен бути не менше 12 год. Втома різко зростає в умовах недосипання: водії починають засипати вже через 3 .. 5 год їзди.

Важливий фактор зниження стомлення - використання в поїздці короткочасних перерв. Встановлено, що більш доцільні короткочасні перерви після відносно короткочасної їзди, ніж тривалі перерви після тривалої поїздки. Тому рекомендується робити 10-хвилинну перерву після перших 3 годин руху, а потім через кожні 2 год. Ці перерви краще використовувати для активного відпочинку. При безперервному управлінні автомобілем більше 5 год необхідний відпочинок тривалістю 30 хв.

Характерним симптомом втоми є сонливість. Сон за кермом призводить до дорожньо-транспортних пригод з надзвичайно важкими наслідками. Засипання при керуванні автомобілем швидше настає в нічний час, найчастіше між 24 і 5 годинами ранку. Засипанню сприяє відсутність нормального сну перед нічною поїздкою, наприклад, коли час відправлення в туристичні поїздки призначають на 4-5 годин ранку. У цих умовах водій виїжджає в тривалу поїздку, перервавши нормальний сон, і через 3-4 год руху у нього настає небезпечна сонливість. Виїжджати в тривалу багатогодинну поїздку потрібно тільки після нормального відпочинку і добре виспавшись.

Дорожній гіпноз

За діючими Правилами життя водія і пасажирів повинно бути збережено

  • при наїзді автомобіля на нерухому перешкоду зі швидкістю 50,7 км / год; 
  • в разі удару ззаду по автомобілю предметом масою, рівній масі автомобіля, що рухається зі швидкістю 36,5 км / год, 
  • при бічному ударі (під кутом 90 °) зі швидкістю 36,5 км / год, під час перевертання автомобіля (удар по даху) зі швидкістю 10,8 км / год.

При довгій їзді по автомагістралі, де відсутні пересічення в одному рівні з іншими дорогами, де немає сигналізації (світлофорів) і можна рухатися на високих швидкостях, виникає специфічний вид стомлення - дорожній гіпноз.

Дорожній гіпноз характеризується

  • сонливістю, 
  • неуважністю, 
  • нездужанням, 
  • відчуженістю, 
  • настанням більш-менш різко вираженим ослабленням рефлексів, 
  • уповільненням часу реакції.


У такому випадку потрібно зупинити автомобіль, вийти на свіже повітря, пройтися і виконати кілька фізичних вправ: повороти, нахили, обертання тулуба і голови, прогинання в попереку, згинання та розгинання рук і ніг.
При виконанні фізичних вправ потрібно пам'ятати, що мале навантаження не робить ніякого впливу на організм, велика чинить надмірний вплив і приносить шкоду. Сприятливий ефект досягається тільки при навантаженні середньої величини.
Досить об'єктивним показником для визначення ступеня навантаження є пульс. При середньому навантаженні частота пульсу зростає на 30%. (Так, при частоті пульсу в стані спокою 70 ударів за 1 хв число ударів після вправ середнього навантаження складе 70 + 21 = 91 уд.)

***
Зверни увагу


***




Немає коментарів:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...