Щоб пережити зиму без наслідків, досить вибрати правильний стиль водіння. Від дурнів не врятуєтеся, але неприємностей буде менше.
Розкопуємо сніг біля коліс, бампер і вихлопну трубу
Нинішнє різке похолодання і недавні рясні осідання стали серйозним випробуванням для українських автомобілістів. Так, снігопад і ожеледь сприяють різкому сплеску ДТП, зокрема в рази збільшилося число аварій із смертельним результатом (до 20 загиблих в добу).
Причому, в них потрапляють як початкуючі автомобілісти, так і водії-аси. Також немає взаємозв'язку і між тяжкістю ДТП і рівнем автомобіля - на жаль, люди гинуть і в стареньких Жигулях, і в новітніх, напханих системами безпеки позашляховиках преміум-класу. Зокрема, зареєстровано і декілька випадків загибелі дітей-пасажирів.
Газета Сьогодні дізналася, як змінити свій стиль водіння, щоб пережити цей складний період без наслідків для себе і техніки.
«Слабка ланка»
Крім того, потрібно уважно стежити за сусідами по потоку, обчислюючи «слабку ланку». З особистого досвіду автора статті: задньопривідні авто часто крутить, малолітражки - заносить, а машини старше за 15-ть років нерідко ні з того ні з сього можуть глухнути посеред дороги.
Рушаємо з місця
Стартуйте з місця дуже обережно, працюючи педалями максимально плавно, а якщо під колесами лід, злегка прикритий снігом, є сенс пробувати рушити з другої передачі. Стандартна зимова аварія: автомобіль «повело» при чіпанні з місця, внаслідок чого постраждала машина ні в чому не повинного сусіда.
Якщо автомобіль потрапив в глибокий сніг, щоб рушити з місця доведеться потрудитися. Спершу спробуйте стартувати своїм ходом. Найголовніше - не газувати. Колесо, що швидко крутиться, розігріває сніг. Виїзд із замету здійснюйте тільки так званим розгойдуванням машини вперед-назад, плавно працюючи педаллю газу і зчеплення.
Не допомогло? Розгребіть сніг на шляху руху коліс і покладіть на ці місця килимки з салону (потім, після того, як вдалося виїхати, не забудьте забрати). Досвідчені автомобілісти радять брати з собою ланцюги, одягнути які можна хвилин за 15. Добре б возити і лопату, проте незручно, до того ж, можна обійтися тим, що є під рукою.
Перші 2-3 кілометри потрібно їхати якомога плавніше: спочатку утримуючи стрілку тахометра в районі 1-1,5 тис. оборотів, потім збільшуючи це значення до 2-2,5 тис. Це піде на користь не тільки двигуну, який гарненько прогріється, але і ходовій частині з трансмісією: масло прогріється на невеликій швидкості і придбає необхідну для роботи текучість.
Тактика безпечного водіння
Швидкість. Має бути безпечною - згідно ПДР, це така швидкість, при якій водій в конкретних дорожніх умовах здатний уникнути аварії при ситуації, що раптово змінилася. Тобто, якщо навіть ви їдете дозволені 60 км/год, але автомобіль попереду вас закрутило, що привело до зіткнення з вашим автомобілем, даїшники зазвичай призначають в цьому випадку обопільну провину з формулюванням «водій, вибравши швидкість, не врахував дорожню обстановку, не вибрав безпечну швидкість і допустив зіткнення».
У кожного автомобіля навіть в однакових дорожніх умовах поняття «Безпечна швидкість» може відрізнятися. Визначити свою нескладно: перед виїздом на дорогу загального користування спробуйте екстрене гальмування і оціните, наскільки збільшився гальмівний шлях в порівнянні із звичною реакцією автомобіля. Проте у будь-якому випадку рекомендуємо не перевищувати швидкість вище умовно дозволених в місті 80 км. в годину
Дистанція і інтервал. Друге правило, яке потрібно виконувати на слизькій дорозі, - необхідно завжди залишати достатній для маневру простір і уникати різких маневрів. Річ у тому, що сніг або лід майже удвічі зменшують зчіпні властивості з дорогою, відповідно, збільшується гальмівний шлях, а значить, потрібно тримати дистанцію попереду машини, що йде, в півтора-два рази велику звичною.
Гальмування. Різкий удар по педалі гальма на слизькому - одна з найпоширеніших помилок водіїв взимку. Річ у тому, що якщо автомобіль не оснащений антиблокувальною системою гальм, колеса блокуються і авто, що втратило керованість, в кращому разі юзом пройде ще 100-150 метрів, в гіршому - зупиниться на автомобілі, що йде попереду . Гальмувати потрібно короткими хитавицями - сильно натиснути на педаль і відпустити її кілька разів, поки автомобіль не зупиниться повністю, а пригальмовувати плавним і легким натисненням на педаль. Для підвищення ефективності гальмування використовуйте гальмування двигуном, швидко переходячи з підвищеної на знижену передачу (наприклад, з 4-ої на 2-у і відразу на 1-у). Проте врахуйте, що перемикати передачі потрібно послідовно: якщо на обмерзлій дорозі з 4-ої передачі перейти відразу на другу, автомобіль легко може втратити управління.
І ще одна рада - не натискайте на педаль зчеплення до повної зупинки автомобіля; навіть якщо двигун заглухне, заощаджені сантиметри врятують від зіткнення.
Відзначимо, що в наших блогах ви завжди можете поділитися свої радими і міркуваннями з цього або будь-якому іншому приводу.
http://auto.bigmir.net/practice/
Немає коментарів:
Дописати коментар