Щозими холоди приносять автомобілістам сюрпризи: погано працює піч, стукає підвіска, пищать приводні паси. Що робити в таких випадках?
Які неприємності найчастіше виникають взимку
ABS і ESP
autocentre.ua
Сервоприводи вищезазначених систем з кожним поколінням стають все більш компактними - зменшуються розміри їх насосів, електромоторів і перетину каналів гідросистеми. Тому в'язкість гальмівної рідини має бути стабільною. При її підвищенні сервоприводи не зможуть швидко створити необхідний робочий тиск в тому або іншому контурі, а значить, ABS і ESP спрацьовують із запізненням, що в екстремальній ситуації чревато ДТП. Щоб уникнути цього гальмівну рідину в сучасних іномарках слід міняти на ділерській СТО або купувати імпортну в торгових точках, де вірогідність продажу підробок мінімальна.
Опалювач
Причиною холодної печі може бути і попадання повітря в систему при зміні антифризу.
У машинах старше 10 років висока вірогідність зниження ефективності роботи опалювача салону. Відбувається це із-за відкладень усередині радіатора- опалювача у вигляді накипу, що знижує пропускну спроможність трубок радіатора і їх здатність віддавати тепло. Тому повітря, що поступає через радіатор, не прогрівається і салон погано опалюється. В даному випадку іноді допомагає промивка радіатора таким же засобом, який використовується при митті системи охолоджування. Проте ефективніший радикальний метод - зняти радіатор і промити його струменем води під тиском в напрямі, зворотному потоку рідини. Якщо і це не допомагає, радіатор доведеться замінити.
autocentre.ua
Амортизатори
Зими бояться також амортизатори, які мають два слабкі місця.
Перше - після стоянки гідравлічне масло в них вимагає розігрівання. Тому після початку руху перші 500-1000 м бажано проїздити поволі, щоб поршень не піддавався великим ударним навантаженням. У такому режимі на ущільнення амортизатора припадають менші навантаження, а після розігрівання він починає працювати нормально. До речі, в мороз джерелами стукоту в підвісці можуть бути саме амортизатори з маслом, що загусло.
Друге проблемне місце - пильовики штока і відбійники амортизатора. Із-за обмерзання, дії сольових розчинів і жорсткого миття струменем високого тиску матеріал відбійників втрачає свої властивості і починає розсипатися. В результаті пильовики відриваються і не виконують своїх функцій. Якщо це відбулося, можна окремо замінити відбійник і пильовик.
autocentre.ua
Ремені
Спецпрепарати для обробки ременів не тільки усувають шумовий ефект, але і збільшують їх ресурс.
У морозну погоду можуть почати пищати приводні паси навісного устаткування. Відбувається це із-за зниження їх еластичності. Неприємний звук, як правило, зникає після прогрівання мотора. Серйозною проблемою це не є. В даному випадку рекомендується тільки перевірити натяжку ременя. Якщо він ослаблений - підтягти. За відсутністю такої можливості - використовувати засоби автохімії: спрєї для ременів (наприклад, Liqui Moly Keilriemen-spray). Вони додають клиновим, що задубнув, і полікліновим ременям еластичність, чим запобігають і усувають прослизання, а відповідно, і писк.
autocentre.ua
Шини
Перепади температур взимку є причиною появи на дорогах ям різної величини, які при неуважності водія здатні пошкодити будь-яку шину. Щоб цього не відбулося, радимо дотримувати наступні правила:
- на вільній від транспорту і неслизькій дорозі об'їжджати ями;
- при візуальному виявленні ями пригальмовувати, відпускаючи педаль гальма безпосередньо перед в'їздом до ями;
- контролювати тиск в шинах, не знижувати його більше, ніж рекомендовано автовиробником. У низькопрофільних покришок (від ./55 R. і менше) тиск бажано підвищити на 0,2-0,4 атм.
autocentre.ua
Бензин
За інформацією деяких працівників автосервісу, нинішньою зимою проблеми з паливом виникають також у власників бензинових машин. У паливний бак потрапляє вода, із-за чого відбувається обмерзання фільтру паливного насоса. В результаті цього виникають труднощі із запуском і роботою бензинового мотора. Щоб уникнути таких неприємностей, бензин бажано заливати на різних заправках невеликими порціями. Для профілактики, а точніше, для видалення з паливного бака вже наявної води в нього можна додати спеціальну присадку, яка дозволить воді змішатися з паливом. Найбезпечніше видаляти воду механічним способом - шляхом відкачування або зливу всієї «рідини» з бака, коли пального в нім мінімум.
Видалити воду з бака можна і за допомогою автохімії, а почистити фільтр грубого очищення у бензонасоса краще, демонтувавши його.
autocentre.ua
У мороз можуть постукувати або скрипіти втулки стабілізатора. Але після потеплення стукіт йде. Хоча це можуть бути симптоми майбутньої швидкої заміни деталей.
autocentre.ua
Причиною утрудненого запуску мотора в мороз буває залягання поршневих кілець. Повернути компресію в циліндрах іноді допомагає промивка системи мащення.
autocentre.ua
Термостати
Ще одна проблема - термостати, що заклинили. Виникає вона із-за похилого віку цього вузла або бажання автовласника максимально заощадити при покупці і заміні термостата. Отже економити на нім не потрібно.
Стекла
Якщо відносно нова іномарка давно не проходила кваліфіковане техобслуговування, у автовласників часто з'являються скарги на підвищене запотівання стекол. Частіше це буває, коли після літа забули замінити фільтр системи вентиляції салону. У такі машини доступ свіжого повітря зовні обмежується, і в салоні, де надихали пасажири, підвищується вологість, що, власне, і є причиною запітніння стекол. У цих випадках іноді рятує кондиціонер. Але у уживаних авто і ця система навіть після розігрівання моторного відсіку зимою може не включитися із-за зниження в ній тиску робочого газу (фреону, хладагента). При цьому потрібна перезаправка кондиціонера, але заздалегідь треба знайти місце витоку хладагента.
autocentre.ua
Фільтр салону бажано замінити новим. Для міста - краще вугільним. В крайньому випадку, фільтр продувають стислим повітрям.
Немає коментарів:
Дописати коментар