«Найбільшу небезпеку на дорогах представляє машина, яка їде швидше, ніж здатний думати її водій.»
Роберт Лембке

«Аварії трапляються тому, що нинішні водії їздять по вчорашніх дорогах на завтрашніх машинах з післязавтрашньою швидкістю.» Вітторіо Де Сіка

Що шукаємо ???

Поради з водіння в погану погоду (+відео)

Як управляти машиною на мокрій дорозі і в умовах поганої видимості, щоб не потрапити в аварію.

Найпростіший спосіб запобігти
акваплануванню - прибрати ногу
з педалі газу / shutterstock.com

Варто було золотій порі року вступити в свої законні права і щедро протягом декількох днів мжичити дощами і поливати дороги зливами, як кількість аварій з тяжкими наслідками на дорогах країни виросла на третину. Так, якщо влітку наші дороги кожну добу забирають життя 5-7 українців, то зараз в ДТП щодня гине по 10-12 чоловік, а ще близько 100 чоловік отримують серйозні травми. Про це пише Сьогодні.



Виною тому неуважність водіїв і грубі порушення правил дорожнього руху - на жаль, культура водіння на наших дорогах продовжує бажати кращого. Ситуацію посилюють  складні погодні умови: перепади температури і висока вологість повітря провокують сильні тумани, видимість в яких скорочується у декілька разів, а світловий день вже скоротився в порівнянні з літом в два рази, тобто туман посилюється сутінками. До того ж почався сезон проливних дощів, а дорога разом з пониженням температури почала підмерзати.

Додає складнощі і листопад - листя, що потрапило під колеса, щедро покривають зараз дороги, може привести до занесення (особливо велика небезпека цього при проходженні поворотів), збільшують гальмівний шлях.

Відзначимо, що в літній час будь-який з вищеперелічених чинників приводить до підвищення аварійності, а зараз, по збігу капризів природи, всі вони починають діяти одночасно - в таких умовах будь-яка, навіть дрібна, помилка водія може закінчитися трагічно.

Ще одне часте ДТП восени - наїзд на пішохода. Із-за поганої видимості водії часто не бачать людини, що переходить на дорозі по нерегульованому пішохідному переходу або реагують на неї надто пізно: нерідко пішоходи недооцінюють небезпеку і вискакують на дорогу, а водій, хоча і натискає на педаль гальма, не встигає вчасно зупинитися.

Журналісти з'ясували, як водіям адаптувати свою поведінку на дорозі до умов, що змінилися, і які прийоми контраварійного водіння застосовувати, щоб не потрапити в аварію.

Гальмування на слизькій дорозі

Аналіз сотень ДТП показує, що найчастіше водії не встигають вчасно зупинитися з тієї причини, що спочатку невірно вибрали швидкість руху. Хоча в місті і не заборонено їхати до 80 км. в годину, але на слизькій дорозі краще їхати або трохи повільніше, або тримати велику дистанцію до автомобіля, що йде попереду  (див. графіку).

segodnya.ua

Друга порада - правильно застосовуйте прийоми гальмування. Якщо влітку досить просто натиснути на педаль, то зараз, на слизькій дорозі, радимо сповільнюватися двигуном (включаючи знижену передачу), а на педаль натискати короткими хитавицями: сильно натиснути на педаль і відпустити її кілька разів, поки автомобіль не зупиниться повністю (якщо на авто є АБС, то вона виконає цю роботу замість водія). Пригальмовувати ж потрібно плавним і легким натисненням на педаль.

Врахуйте, що найнебезпечніша ділянка дорогі восени - усипана листям. Такі місця рекомендується проїздити з граничною обережністю, уникаючи гальмувань, оскільки поведінку автомобіля при маневруванні на асфальті, укритому листям, передбачити практично неможливо - коефіцієнт зчеплення на такому покритті набагато нижчий, ніж на льоду.

Управління позашляховиком

З невідомої мені причини водії позашляховиків часто їздять досить агресивно і небезпечно незалежно від погодних умов. Швидше за все, у водіїв великих авто з'являється ілюзія власної невразливості або безсмертя. Часто вони їдуть в крайній лівій смузі на високій швидкості, сигналячи всім аварійкою, вимагаючи поступитися дорогою. Проте численні дослідження показують, що джипи - найнебезпечніші автомобілі зі всіх точок зору.

У народі вважається, що чим більший автомобіль, тим вище вірогідність уціліти при зіткненні, наприклад, із стовпом. Проте численні дослідження показують, що якщо мова йде про джипи з несучим кузовом, то безпека такої моделі не вища, ніж у легкового автомобіля. Розмови ж про те, що при зіткненні з легковичком той постраждає більше - не аргумент для швидкої їзди, адже по дорогах їздять і вантажівки, крім того, можна в'їхати і в стовп, і в стіну.

Якщо ж мова йде про позашляховики рамної конструкції, то навіть зіткнення на швидкості близько 60 км. в годину може закінчитися погано. Річ у тому, що енергія удару у таких машин у меншій мірі не поглинається жорсткою рамою, а передається в салон.

Центр тяжіння позашляховика розташований високо, тому він менш стійкий в поворотах. При лихачому стилі їзди на поворотах позашляховик може і перекинутися. Крім того, багато автомобілів такого роду мають постійний повний привід, який найбільш складний в управлінні, відповідно, небезпечний для непідготовленого водія. Додамо сюди ще і високу масу позашляховика - зупинити його складніше, ніж легкий легковичок.

Звичайно, на сучасних позашляховиках ситуацію рятують численні системи безпеки, проте все одно радимо джіперам не забувати про існуючі ризики.

Одяг автомобіліста

Як це не дивно звучить, найбільш хворобливе питання для водія в осінньо-зимовий період - що надіти і взути. До безпеки це питання має найпряміше відношення.

Річ у тому, що у автомобіліста, на відміну від пішохода, завдання лише дійти до машини і їхати в теплі і під дахом, а не провести декілька годин під дощем, снігом, вітром і іншими явищами природи. Тому багато водіїв часто одягаються легко, а на ноги, щоб було зручно натискати на педалі, взувають туфлі, кросовки або осінні черевики.

На жаль, такі автомобілісти у результаті ходять з мокрими ногами і застуджуються. Адже під ногами після виходу з авто, виявляється калюжа або сльота. А спроба вийти з теплої машини і добігти в негоду від неї без верхнього одягу до під'їзду або входу в офісну будівлю закінчується високою температурою наступного дня.

Тому, щоб уникнути проблем, рекомендуємо віднестися до питання вибору одягу і взуття дуже уважно.

Верхній одяг. На осінь рекомендуємо купувати куртку з непромокального матеріалу, що не продувається, а на зиму - легкий пуховик. Але обов'язково і те і інше має бути з капюшоном. Інакше можна підхопити гайморит.

Взуття. Масивні черевики з цигейкою розглядати немає сенсу - в машині в них жарко, на педалі натискати незручно, та і в офісі довго в такому взутті не просидиш. Але тонкі туфлі теж краще не взувати - і холодно, і промокають. Ідеальний варіант - взуття, що оснащується спецмембраною, відштовхуючою воду і проникною повітря. Хоча таке взуття і дорожче на 30% в порівнянні із звичайною, але ноги залишаються сухими і в теплі.

Їзда по калюжах

Радимо дотримуватися особливої обережності при проїзді через калюжі. Річ у тому, що існує ризик втратити контроль над автомобілем унаслідок виникнення такого явища, як аквапланування (між колесом і дорогою виникає шар води, що відокремлює авто від дорожньої поверхні).

Практика показує, що особливо високий ризик втрати контролю виникає в тому випадку, якщо на швидкості 70-80 км/год в'їхати однією віссю у велику калюжу (чим вона глибша, тим вище ризик аквапланування). Проте відомі одиничні випадки, коли це явище виникало при швидкості близько 40 км/год. Найпростіший спосіб запобігти акваплануванню - прибрати ногу з педалі газу.

Якщо автомобіль задньопривідний, то можна плавно пригальмовувати (різке гальмування може спровокувати занесення), а на передньопривідному гальмування може посилити ситуацію - привести до миттєвого блокування коліс.

Але краще уникати глибоких калюж зовсім. Річ у тому, що окрім аквапланування, є ще і небезпека попадання води в двигун - дуже швидко наступає гідроудар, вилікувати який можна лише капремонтом.

На машині вночі, в тумані і під дощем

Згідно статистиці, 80% аварій, які відбулися під час дощу або в тумані вночі (умовах обмеженої видимості) складають зіткнення з автомобілем, що йде попереду. Цікаво, що найчастіше водії сумлінно прагнуть витримувати безпечну відстань між машинами, не здогадуючись про те, що людському оку всі предмети крізь водяну пару і краплі представляються приблизно в два рази видаленими, ніж насправді! Додамо, що водяна пара не тільки погіршує видимість, але і змінює забарвлення майже всіх кольорів предметів (окрім червоного). Так, жовтий колір стає червонуватим, а зелений - жовтуватим. У зв'язку з цим на світлофорі будьте обережніше.

Друга рада - включайте фари ближнього світла навіть вдень. У тумані краще всього використовувати спеціальні протитуманні фари з низьким і широким пучком світла, але якщо авто ними не обладнане, то непогано включити задню протитуманку - вона допоможе краще позначити авто на дорозі. У тумані часто виникає ситуація, коли фари не допомагають - все одно нічого не видно ні вам, як не видно і вас. Хороший спосіб - включити аварійку: миготливі оранжеві вогні видно дуже добре, навіть якщо туман дуже густий!

Найголовніша небезпека на дорозі в цей період - пішоходи, які, виходячи вночі на зебру в темному одязі, не завжди розуміють, що вони не видно. Водіїв у разі зіткнення з людиною майже завжди визнають винними, проте у разі смертельного наїзду навряд чи від цього легшає. Тому радимо пішоходам (до речі, цього ж вимагають і ПДР) в умовах обмеженої видимості перед тим, як вийти на дорогу, у тому числі і на пішохідний перехід, переконатися в тому, що ви не створите небезпеки для руху - вихід на дорогу не змусить водія екстрено приймати міри по запобіганню наїзду.

На поворотах

Влітку багато водіїв дозволяють собі полихачити, проїжджаючи круті повороти в керованому занесенні або просто на високій швидкості. На слизькому покритті спроба показати свою майстерність, швидше за все, закінчиться в кюветі. Причому вилетіти з дороги запросто навіть на швидкості близько 40 км. в годину Наша порада: перед входом в поворот зменшити швидкість, перемкнутися на знижену передачу і вже після входу в поворот плавно натиснути на педаль газу з одночасним вирівнюванням керма.

Немає коментарів:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...