«Найбільшу небезпеку на дорогах представляє машина, яка їде швидше, ніж здатний думати її водій.»
Роберт Лембке

«Аварії трапляються тому, що нинішні водії їздять по вчорашніх дорогах на завтрашніх машинах з післязавтрашньою швидкістю.» Вітторіо Де Сіка

Що шукаємо ???

Дорога по ДСТУ _____ (ДСТУ read online)

gurt.org.ua
Дороги і ями в нашій країні - поняття нероздільні, хоча, наприклад, в європейських країнах знайти подібні «утворення» на дорожньому покритті досить-таки складно. Та й у нас картина має бути іншою - державою розроблені чіткі вимоги до стану і утримання автомобільних доріг, визначено відповідальних за дотримання цих вимог.

ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ


Шкода, що не всі знайомі з ДСТУ3587-97 «Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди». Тут на 23 сторінках можна прочитати багато корисного. Наприклад, величина допустимих пошкоджень ( ям ) на міських дорогах може складати всього 0,5 кв.м. (навесні і восени 3 кв.м.) на 100 тис. кв.м. (!) дорожнього покриття для 1 категорії доріг. А термін ліквідації виявлених пошкоджень - доба (навесні і восени - п'ять діб). Люків оглядових колодязів і гратам водовідведення встановлені допустимі відхилення щодо рівня проїжджої частини - 1 см і 2 см відповідно. На усунення невідповідності відводиться тиждень з моменту виявлення . Поламані кришки і решітки необхідно негайно огороджувати і позначати технічними засобами організації дорожнього руху. Їх заміна повинна відбутися протягом доби. У зимовий період прибирання снігу повинна здійснитися за п'ять годин після закінчення снігопаду , для внутрішньобудинкових проїздів визначений термін у шість годин.

ХТО ВИНЕН ?


Наші дороги місцями нагадують фронтові. Хто відповідає за те, що порушення ДСТУ часто можна спостерігати місяцями , а то й роками? Згідно п. 12 ст. 10 « Закону про міліцію » на органи внутрішніх справ покладено обов'язок контролю над утриманням в належному технічному стані та чистоті доріг. У статті 3 закону «Про дорожній рух» забезпечення безпеки дорожнього руху покладено на Державну автомобільну інспекцію.

Крім обов'язків інспектор ДАІ має і права. Відповідно до ст . 140 КпАП України за порушення правил утримання доріг він може винести постанову про адмінпорушення на керівника дорожньої служби . У такому випадку може бути накладено штраф від 1 тис. 20 грн. до 1 тис. 360 грн. У разі створення аварійної обстановки, пошкодження транспортного засобу або вантажу - адміністративний арешт від п'яти до десяти діб.

Якщо взяти до уваги дороги в у місті, виходить, що будь-який інспектор при бажанні може за день написати не один протокол. І напевно в такому випадку скоріше б «знайти резерви» у власника дороги для її ремонту. Проте працівники ДАІ не поспішають приділити увагу цій проблемі.

ЩО РОБИТИ ?


Кожен житель міста, будь то автомобіліст, який демонструє прийоми « фігурного » водіння , об'їжджаючи ями і вибоїни, або пішохід, що обходить калюжі на проїжджій частині, може змусити виконувати свої функції працівників міліції. Для цього достатньо бути небайдужим і не чекати реакції від інших .

Алгоритм дій повинен виглядати наступним чином.
  • Виявивши яму, потрібно її сфотографувати (великим і загальним планом ) з прив'язкою до місцевості або скласти схему її розташування. 
  • При фотографуванні рекомендується покласти у вибоїну масштабуючий предмет (відкриту рулетку, лінійку, сірникову коробку і т.д.). 
  • Схему можна малювати від руки, без дотримання масштабу, але з обов'язковою прив'язкою до місцевості. 
  • Крім того, бажано вказати приблизні розміри і відстані. 
  • Об'єктом заяви може бути не тільки яма, але також провалений (виступаючий) або відсутній (поламаний) люк або решітка водовідведення тощо
Після цього необхідно написати заяву в міську ДАІ. Текст скарги складається у вільній формі. Наприклад: « На перетині вулиць Гагаріна і Рудакова утворилися численні вибоїни дорожнього покриття глибиною до 7 см , що ...». Наприкінці просимо відкрити справу про адмінпорушення згідно зі статтею 140 КпАП і після розглядів видати припис про усунення зазначених ушкоджень. Докладаємо фотографії та схеми . Враховуючи, що механізму контролю у нас немає, як варіант, необхідно в заяві додати вимогу внести вас в протокол як потерпілу сторону. Це дозволить знайомитися зі справою . Наприклад: «Прошу встановити посадову особу, відповідальну за утримання вказаної ділянки дороги; визнати мене потерпілим і відповідно до ст . 256 КпАП вказати в протоколі відомості про мене; вручити мені копію протоколу; видати припис про усунення зазначених порушень; в разі відмови винести мотивовану ухвалу про відмову, роз'яснивши при цьому порядок її оскарження».

Заява пишеться в двох примірниках. Один примірник , після реєстрації і присвоєння вхідного номера , залишається у вас . Якщо немає вільного часу , то документ можна відправити поштою рекомендованим листом. Якщо протягом місяця не було дано відповідь , то це вже пряме порушення закону «Про звернення громадян» , що веде за собою адміністративну відповідальність . У такому випадку у вас є всі підстави звертатися в прокуратуру або вищестоящу організацію - ДАІ в області або Києві. Так само чинимо при отриманні відписки (мовляв, немає грошей на ремонт, стоїть в планах) . У разі усунення "дорожнього неподобства" отримуємо відремонтовану ділянку дороги і пишаємося виконаним громадянським обов'язком .

Немає коментарів:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...