«Найбільшу небезпеку на дорогах представляє машина, яка їде швидше, ніж здатний думати її водій.»
Роберт Лембке

«Аварії трапляються тому, що нинішні водії їздять по вчорашніх дорогах на завтрашніх машинах з післязавтрашньою швидкістю.» Вітторіо Де Сіка

Що шукаємо ???

ДЕ І ЯК НАВЧИТИСЯ ЇЗДИТИ, КОЛИ ПРАВА ВЖЕ Є

Отримати права - сьогодні, пластикове, заряджене в міліційний комп'ютер, - можна декількома способами, ми не будемо їх тут обговорювати. Навчитися ж їздити можна лише одним-єдиним способом - їздити. Причому їздити якомога частіше, бажано - щодня, пересилюючи і страх перед дорогою, і огиду до автомобіля, яка неминуча у тих, для кого він - загадка.
Дуже раджу: не виїжджайте самостійно на вулиці крупних міст і шосе до тих пір, доки не досягнете в управлінні автомобілем автоматизму, доки не перестанете думати, що включити і на що тиснути.
Провівши за кермом два роки в армії, з першої поїздки по Москві я повернувся таким, що ошаленів, з абсолютно мокрою спиною: виявилось, що уміти їздити на машині і уміти їздити по місту - дві абсолютно різні речі. А уміти їздити по Москві - річ зовсім особлива. Мої розумні друзі з провінції, в'їжджаючи на автомобілях в столицю, дзвонять мені і просять повозити їх по магазинах. Мені доводилося рулювати по Делі і Нью-Йорку, Карачі і Гамбургу, Бомбею і Кабулу, Сан-Франциско і Варшаві - по Москві їздити набагато небезпечніше.
Не грайте з вогнем! Коли ви виїжджаєте на загачені машинами вулиці великого міста, пам'ятаєте, що, окрім управління автомобілем, спостереження за його приладовою дошкою, вам необхідно стежити за машинами попереду, справа, зліва, ззаду. 
Знаками, світлофорами і розміткою. Людьми, перехідними тут і там вулицю. Людьми, що з'являються із-за автобусів, тролейбусів і трамваїв. Ямами і вибоїнами на асфальті. Коли поряд є досвідчений інструктор, завдання спрощується, зі всього він вихоплює головне. 
А якщо його немає? Якщо інструктора немає, а має рацію у вас є і автоматизму в управлінні машиною ви вже досягли, то виїжджайте самостійно, поодинці. У жодному випадку не садіть поряд з собою дружин (нехай навіть вони давно і успішно їздять) і друзів, які їздять самі, але не уміють вивчати інших, - і перші, і другі будуть вас більше нервіровать і збивати з пантелику, відводити від головного зокрема.
 Машина - не друга дружина, а перша коханка: лежиш під нею довше і грошей витрачаєш на неї більше. Народна прикмета 
 Насамперед перед виїздом купите в будь-якій автокрамниці і прикріпите на заднє скло букву «У» на білому фоні усередині червоного трикутника. 
«Чайник» мені не подобається, тому що це не тимчасовий стан, а діагноз. Може, я не маю рації. Повірте, це не негоже і викликає у більшості водіїв терпимість до ваших дій і бажання допомогти. Що вам і треба. Виїжджайте на вулицю сміливіше. Відразу ж виберіть яку-небудь тихохідну вантажівку або автобус і слідуйте за нею на безпечній відстані до тих пір, поки він йде в потрібному вам напрямі. Робіть все те ж саме, що робить він: мигайте, повертайте, зупиняйтеся. Це дасть вам можливість ослабити увагу до знаків, світлофорів, розмітки, ям, зосередивши його на всьому останньому. Хай на якийсь час водій вантажівки стане вашим інструктором - аналізуйте його дії, міркуйте, чому він робить так, а не інакше, повернув туди, а не сюди, з цього ряду, а не з іншого, пригальмував, зупинився.

Якщо ваш «інструктор» відірвався від вас, чіпляйтеся за іншого, третього. Якщо раптом ви запанікували, розгубилися, якщо затихнув двигун - включайте аварійку і зупиняйтеся. 
Бажано, звичайно, зупинитися у тротуару, але не біда, якщо це трапиться і посеред дорогі. Заспокойтеся, глибоко подихатимете, заведіть двигун і почніть все спочатку. Не реагуйте на роздратовані сигнали водіїв ззаду, не метушитеся, бажаючи скоріше звільнити їм проїзд.
Запам'ятайте фразу: все, що ззаду, то не ваше. 
Цілком можливо, що вже до кінця другої-третьої поїздки ви почнете помічати і знаки, і світлофори, і розмітку, а про управління автомобілем забудете. Це чудово.
Є люди, які вважають, що вони ніколи не навчаться їздити, - мовляв, не дано. Це невірно. 
З повною відповідальністю заявляю, що навчитися їздити на автомобілі може кожен, нормально їздити, середньо. Тому що водіння автомобіля - це таке ж ремесло, як і будь-яке інше. А ось досягти його висот, вершин - тут, звичайно, потрібний талант. І тому, якщо вам не сняться лаври переможця гонок «Париж - Дакар», а потрібно всього лише їздити у справах, на роботу і дачу, не зневіряйтеся, почастіше сідаєте за кермо - і пам'ятаєте, що навіть щонайдовша дорога починається з першого метра.
Майте на увазі, що перехід кількості в якість відбувається в природі скачками. За кермом те ж саме. 
Це означає, що іноді наступна ваша поїздка по вулицях може здатися вам невдаліше попередньою - з погляду ваших навиків.
Не чекайте обов'язкового прогресу після кожного вашого виїзду, він настане, але після декількох таких поїздок. І ось коли він настане, ви відчуєте це відразу - ви випробуєте захоплення, від самого себе і від їзди на автомобілі, і скажете самому собі: «Так, я їздитиму!» 
Краще всього, звичайно, перші поїздки в світ здійснювати в неділю, коли вулиці міста вільніші, ніж в будні, а ще краще - в неділю рано вранці або пізно увечері. В цей час навіть Москва полупустинна, і їздити по ній - суцільне задоволення. Таким чином, із зростанням досвіду ви зможете все більш і більш ускладнювати свої тренування, рухаючись по одних і тих же, вже знайомим маршрутам. І лише освоївши, як власну квартиру, цей перший комплекс вправ за кермом, ви можете додавати в нього все нові і нові маршрути.
Основна помилка початківців - вони бережуть чи то машину, чи то себе, їздять тільки з потреби і, як правило, з пасажирами, які відволікають їх самим своєю присутністю, навіть якщо і мовчать. 
Не економте на тренувальних поїздках - ні гроші на бензин, ні час, ні моторесурс вашого новенького автомобіля, - інакше ви витратите значно більше на ремонт. Сівши за кермо, їздите щодня, але не більше 40 - 60 хвилин - останнє про запас не піде. Успіхів вам і запасу гальмівного шляху!

 перекладено з "Ю.Гейко. Дураки, дороги и ..."

Немає коментарів:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...