«Найбільшу небезпеку на дорогах представляє машина, яка їде швидше, ніж здатний думати її водій.»
Роберт Лембке

«Аварії трапляються тому, що нинішні водії їздять по вчорашніх дорогах на завтрашніх машинах з післязавтрашньою швидкістю.» Вітторіо Де Сіка

Що шукаємо ???

Розумні фари автомобіля заховають дощ і сніг від очей водія. (+відео)

Усім водіям доводилося їздити вночі в умовах сильного дощу і снігу. Головним дратівливим чинником при такій їзді є вельми обмежена дальність огляду, обумовлена ​​тим, що світло від фар автомобіля відбивається від крапель дощу або сніжинок і потрапляє в очі водієві. Позбавити водія від цих неприємностей водіння при поганих погодних умовах покликана нова розумна система автомобільного світла, яка виявляє окремі краплі дощу і сніжинки, відстежує їх рух і управляє світлом фар таким чином, що в очі водія майже не потрапляє відбитого світла. А це, в свою чергу, дозволяє істотно збільшити дальність огляду і зробити їзду при поганій погоді більш безпечною.

Система розумних фар була розроблена групою з університету Карнегі-Мелоун, під керівництвом професора в області інформаційних технологій Срініваса Нарасімхен (Шрініваса Нарасімхан). Демонстраційний варіант системи був представлений громадськості під час проведення конференцій Microsoft Research і дослідження @ Intel 2012.

Система використовує цифровий проектор і камеру для того, що б підсвітити краплі дощу протягом декількох мілісекунд, визначити місце розташування і траєкторію руху кожної краплі. Після цього програмне забезпечення системи з високою точністю визначає, в яких точках простору будуть знаходитися краплі в кожний момент часу. Промені світла від фар автомобіля, які висвітлили б кожну краплю, автоматично відключаються, знижуючи рівень сліпучого відбитого світла і залишаючи промені світла, які спрямовані тільки в проміжки між дощовими краплями.

Дальність дії системи становить три-чотири метри перед автомобілем. У цій зоні відбитий від крапель світло особливо неприємний для очей водія, згідно з даними польових випробувань, проведених за допомогою автомобілів різних марок, які рухалися на різних швидкостях.

Дослідники провели випробування системи, моделюючи різні швидкості руху автомобіля при різній інтенсивності опадів. На низькій швидкості, до 30 км / год, система ефективно працювала з точністю 70 відсотків, а на швидкості 100 км / год, точність роботи системи падала до значення 15-20 відсотків. Але з урахуванням того, що навіть при сильних проливних дощах на частку дощових крапель припадає 2-3 відсотка від обсягу повітря, система розумних фар може повністю приховати всі краплі, що знаходяться в зоні дії системи. Єдиним недоліком цієї системи, якщо це можна вважати недоліком, є несуттєве зниження яскравості світла фар автомобіля.

Для поліпшення якості роботи системи може знадобитися установка камери з більш високою роздільною здатністю, що призведе до збільшення вартості і габаритних розмірів апаратної частини системи. А інтеграція системи з ультрасучасними і швидкодіючими автомобільними фарами на основі надяскравих потужних світлодіодів дозволить збільшити дальність і точність роботи системи навіть при русі з високою швидкістю і під час сильного дощу, звичайно, якщо знайдеться ненормальний водій, здатний на таке.


***
Корисно прочитати




Немає коментарів:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...