«Найбільшу небезпеку на дорогах представляє машина, яка їде швидше, ніж здатний думати її водій.»
Роберт Лембке

«Аварії трапляються тому, що нинішні водії їздять по вчорашніх дорогах на завтрашніх машинах з післязавтрашньою швидкістю.» Вітторіо Де Сіка

Що шукаємо ???

Як правильно «прикурити» автомобіль (+відео)

З настанням неабияких морозів, питання про те як вранці завести автомобіль набуло незвичайну актуальність. Не дивлячись на простоту, що здається, процес «прикурювання» має ряд нюансів, які ми і розглянемо в матеріалі.

Перш ніж попросити сусіда по стоянці (або водія проїжджаючого автомобіля) «прикурити» авто, слід пам'ятати наступне:


«Прикурювати» можна тільки справний автомобіль. «Прикурювати» автомобіль можна тільки в тому випадку, якщо двигун, акумулятор, електричні ланцюги і пристрої справні. Тобто тільки в тому випадку, якщо акумулятор просто розрядився - в результаті довгого простою машини, забутого освітлення салону або світла фар і тому подібне

Якщо під капотом присутній сильний запах палива, якщо акумулятор «сів» в результаті довгих і безуспішних спроб запуску автомобіля, якщо електропроводка покрита товстим шаром грязі або в наявності пошкодження проводів - «прикурювати» не можна у жодному випадку! «Прикурювання» не допоможе, але є вірогідність «посадити» і акумулятор-донор.

Якщо електричні пристрої - фари, магнітола, внутрішньосалонове освітлення - працюють, але двигун не заводиться - справа не в акумуляторі, і «прикурювання» не допоможе.

«Прикурювати» можна тільки авто з близьким за об'ємом двигуном. Залежно від об'єму двигуна, для його запуску необхідні різні пускові струми - і АКБ встановлюють відповідно до них. Тому акумулятор машини з малим об'ємом двигуна - навряд чи допоможе «ожити» багатолітровому мотору, швидше розрядиться сам.

Дизельну машину не можна «прикурювати» від бензинової з тієї ж причини: у дизельних двигунах, пусковий струм набагато більший, ніж струм, на який розрахований акумулятор бензинового авто.
При супернизьких температурах (нижче -20°) - «прикурювання» може виявитися безрезультатним.

Технологія «прикурювання» авто

Отже, автомобіль, на якому розрядився акумулятор, справний, автомобіль-донор має близький за об'ємом двигун і той же тип палива (або бензинова машина «прикурюється» від дизельної).

Буде потрібно: дроти «прикурювача», захисні рукавички.

З'єднання «крокодилів» з кабелем мають бути не обжатими, а надійно припаяними. Дроти і «крокодили» маркіруються кольором: червоний використовується для підключення до «плюса», чорний або безбарвний - до «мінуса».

Крок 1
Автомобілі ставимо поряд, так, щоб вистачило довжини проводів. При цьому автомобілі у жодному випадку не повинні торкатися один до одного.
Крок 2
Глушимо двигун машини-донора, вимикаємо все електроустаткування автомобілів.
Крок 3
Сполучаємо за допомогою «прикурювача» (червоним дротом) «+» зарядженого акумулятора з «+» розрядженого.
Крок 4
Під'єднуємо «-» зарядженого акумулятора (чорним дротом) до будь-якої масивної нефарбованої деталі кузова або двигуна другої машини.
Робиться це з кількох причин: у випадку, якщо акумулятор, що розрядився, все ж таки несправний («замкнутий»), опір в долі Ома, через яке проходитиме до нього струм від справного акумулятора - дасть час власникам автомобіля оцінити ситуацію і вчасно відключити дроти.

Друга причина - це прибрати потенційне джерело іскріння подалі від батареї: при великих струмах, які виникають в перші хвилини заряду, акумуляторна батарея може виділяти гримучий газ (суміш водню і кисню), і щонайменша іскра приведе до спалаху.

Підключають спочатку «+», потім «-» також в цілях безпеки - для того, щоб звести до мінімуму вірогідність випадкового замикання під час підключення.

Дроти не повинні доторкатися до рухомих частин двигуна.

Крок 5
Пробуємо завести автомобіль з розрядженою АКБ.
Якщо це не вдалося - означає присутній досить великий струм розряду батареї, і якщо так продовжувати - можуть розрядиться обидві АКБ. У такому разі - приступаємо до наступного кроку.

Крок 6
Заводимо автомобіль-донор. Спостерігаємо за акумуляторною батареєю і вичікуємо 10-15 хвилин - йде процес заряду.
Крок 7
Глушимо двигун автомобіля-донора, і лише після цього - включаємо стартер другого авто.
У жодному випадку не можна запускати стартер при працюючому двигуні машини-донора: це може вивести з ладу генератор донора (в кращому разі - перегорять запобіжники). Відбувається це тому, що при включенні стартера «прикурюваної» машини, напруга в колах різко падає, а генератор донора намагатиметься компенсувати це падіння.

Крок 8
Якщо автомобіль завівся - від'єднуємо дроти в зворотній послідовності - знімається спочатку «-», потім «+».
Якщо не завівся - ще один раз (більше - немає сенсу) переходимо до Кроку 6.

«Прикурити» можна і інакше

Варіантів «прикурювання» автомобіля - досить багато, і всі вони відрізняються як послідовністю кроків, так і їх змістом.

Є варіанти «прикурювання» і визначення рівня розряду батареї за допомогою лампочки (використовується як додатковий опір), є варіанти зміни акумуляторів - перекидання контактів - при включеному двигуні, і ін.

Проте, слід пам'ятати, що сучасний інжекторний автомобіль насичений електронікою, і ті технології «прикурювання», які були в ходу 30 років тому, тепер можуть завдати серйозної шкоди авто.

Підсумок
«Прикурювати» можна тільки справний автомобіль.
Двигуни можна запускати тільки по черзі, запускати обидва двигуни при сполучених електроколах не можна.
«Прикурюючи» чужий автомобіль, пам'ятайте про електроначинку свого авто.

1 коментар:

Анонім сказав...

Дуже слушні поради. Дякую, все життя прикурював свого дизеля з працюючої машини, а про такі елементарні речі не зеав. Автор молодець

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...